Kādas uzkodas sarūpēt skolēniem līdzņemšanai uz skolu?

Kā parūpēties par veselīgām uzkodām bērnam? Iesaka sertificēta uztura speciāliste Liene Sondore.

Ko dot un ko nedot līdzi: Nepārprotami, sliktākā izvēle būs saldumi – cepumi, konfektes, saldas sulas un sīrupu dzērieni. Jā, tie ir bērnu iecienīti našķi, kurus diemžēl mūsu bērni ikdienā ēd par daudz, un visbiežāk mēs, vecāki, izdabājam saviem bērniem, tos pērkot. Taču tas nenoliedzami atstās negatīvu iespaidu uz viņu veselību, uzvedību un mācīšanās, koncentrēšanās spējām.

Laba izvēle būs kāds mājās cepts pilngraudu kēksiņš, graudu maize – tā var būt tostermaize ar sieru, kas labi garšos arī auksta. Maizes vietā var izmantot pilngraudu tortiljas, lavašu, polārmaizi, mājās ceptas maizes šķēli, sausmaizes, krekerus u. c. Maizes var pildīt ar kādu svaigo sieru, sieru, humusu, salātlapām, paprikas, gurķu gabaliņiem, ceptas vai vārītas gaļas šķēlīti, ceptu olu  un citiem veselīgiem, sātīgiem pildījumiem.

Dodiet līdzi ērti ēdamus dārzeņus – burkānu stienīšus, gurķu ripiņas, kāļu, kolrābju, turnepša, ziedkāpostu gabaliņus, kādu salātlapu. Kā mazu saldumu var līdzi dot kādu žāvētu augli, riekstus, augli, mājās ceptu cepumu, biezpiena plācenīti, plātsmaizes gabaliņu. Arī ūdeni vai nesaldinātu tēju noteikti būtu jādod bērnam līdzi.

Iemācieties plānot uz priekšu: Lai ēdiena kārbiņas saturs nesagādātu raizes ik rītu – plānojiet to laicīgi. Ar bērniem var sarunāt nedēļas plānu katrai dienai, pielikt to pie ledusskapja, un tad pats bērns var iepriekšējā vakarā palīdzēt sagatavot savu launagu.

Padomājiet par bērna ērtību: Jāparedz, kā bērns ēdīs līdzi paņemto ēdienu, – piemēram, vai mērce nebūs izmērcējusi maizi un ēdot netecēs? Vai tas būs ērti paņemams un ēdams, pārāk nedrups, nesmērēsies? Nedodiet līdzi ēdienus, kas var sabojāties vai radīt specifisku smaržu ēdot. Izrunājiet ar bērnu viņa vēlmes, noskaidrojiet, kas bērnam pašam būtu ērtāk skolā apēdams nelielajās pauzēs.

Svarīgs piemērots iepakojums: Izvēlieties labas kvalitātes, videi draudzīgu līdzņemamā ēdiena trauku – svarīgi, lai nekas netecētu, būtu vairāki nodalījumi un tas būtu bērnam ērti lietojams. Noteikti dodiet līdzi mitrās salvetes! Rūpējas par apkārtējo vidi, lieku reizi neizmetot ēdienu! Ja kādu dienu kaut kas netiek apēsts – pārrunājiet to ar bērnu: vai šis ēdiens negaršoja, nebija laika to apēst, nebija ērti ēdams? Tādējādi nākamajā nedēļā varēsiet ko mainīt.

Atcerieties – mūsu bērnu ēšanas paradumi ir mūsu, vecāku, atbildība un no tā ir un būs atkarīga viņu veselība!

Atpakaļ |
Dalīties
Aktualitātes par COVID-19 1 Bureau Veritas Certification sertifikāts Aktualitātes par COVID-19 1 Bureau Veritas Certification sertifikāts
Skatīt visus
info@benu.lv