Izplatītākie mīti par imunitāti un padomi tās stiprināšanai

Atgriežoties vēsākam un drēgnākam laikam, aktuālāka kļūst saaukstēšanās un vīrusi. Kā stiprināt imunitāti un pasargāt sevi no saslimšanām? Konsultē ģimenes ārste Zane Zitmane.

Imunitātes stiprināšanas pamatnoteikumi vīrusu sezonai:

·         sabalansēts un veselīgs uzturs;

·         fiziskas aktivitātes, vēlams, svaigā gaisā, katru dienu vismaz 1 stundu;

·         pilnvērtīgs miegs;

·         rūdīšanās;

·         roku mazgāšana, higiēna;

·         D vitamīna lietošana;

·         vakcinēšanās pret gripu.

Dabas veltes:Imunitātes stiprināšanai svarīgs ir C vitamīns, tāpēc šajā laikā jāēd daudz svaigu augļu – īpaši daudz C vitamīna ir kivi, citrusaugļos, dzērvenēs, smiltsērkšķos –, kā arī dārzeņus – papriku, kāpostus. Tāpat var lietot arī dažādas zāļu tējas.

Imunitāte un stress:Rudens sākums daudziem mēdz būt noslogots un nervozs, bērnu vecākiem vairāk jāpievēršas bērnu skolas un bērnudārza gaitu atsākšanai. Tas viss var radīt stresu un nogurumu.Savukārt psihoemocionālais stāvoklis var ietekmēt mūsu imunitāti, tāpēc jācenšas uzturēt pozitīvu noskaņojumu un novērst stresa avotus, ja tas ir iespējams. Ja stresa cēloņus novērst nav iespējams, ieteicams doties pie psihologa vai psihoterapeita vai, konsultējoties ar ģimenes ārstu vai farmaceitu, sākt lietot nomierinošus medikamentus. Ļoti svarīgs ir pilnvērtīgs miegs, kā arī atvēlēt laiku atpūtai, labāk svaigā gaisā.

Imunitāte bērniem:Bērna imunitātes stiprināšanai jāievēro tie paši principi, kas pieaugušajiem. Jāsaprot, ka bērniem slimošana ir normāla imūnsistēmas attīstības daļa, skaidro ārste. Līdz apmēram divu gadu vecumam bērnu vēl aizsargā antivielas no mātes, bet, uzsākot bērnudārza gaitas, apkārt ir vairāk dažādu vīrusu, taču imūnsistēma vēl nav pilnībā nobriedusi, tāpēc pirmsskolas vecuma bērni parasti slimo biežāk.

Imunitātes stiprināšana senioriem:Arī uz senioriem attiecas tie paši pamatprincipi, tomēr jāņem vērā, ka senioriem bieži vien ir dažādas hroniskas saslimšanas, tāpēc imunitātes stiprināšana ir īpaši nozīmīga un par to vēlams konsultēties ar ģimenes ārstu. Cik iespējams, jāizvairās no vietām, kur ir īpaši liela iespēja iegūt dažādus vīrusus, – sabiedriskais transports, dažādas publiskas vietas, ko apmeklē daudz cilvēku, u. c.

Izplatītākie mīti par imunitāti

·         Imūnsistēma ir nemainīga – šis mīts nav patiess, jo imunitāte dzīves laikā mainās, tā ir atkarīga no dažādiem faktoriem.

·         Vakcīnas vājina imunitāti – šis mīts nav patiess, jo patiesībā vakcinācija stiprina imūnsistēmu, izstrādājot organismā antivielas pret konkrēto vīrusu un, kad organisms sastop šo vīrusu, tas nav tik bīstams.

·         Jo vairāk uztura bagātinātāju un vitamīnu lieto, jo stiprāka imunitāte – šis mīts nav patiess, jo pārmērīga uztura bagātinātāju lietošana var nodarīt vairāk ļaunuma nekā labuma. Uztura bagātinātāji jālieto, konsultējoties ar ārstu vai farmaceitu, un nav vēlams tos lietot bez konkrētas nepieciešamības.

Atpakaļ |
Dalīties
Aktualitātes par COVID-19 1 Bureau Veritas Certification sertifikāts Aktualitātes par COVID-19 1 Bureau Veritas Certification sertifikāts
Skatīt visus
info@benu.lv