Atrast kaislību

28.02.2017 Nav komentāru

«Esmu pārliecināta: jo cilvēkam vairāk gadu, jo mazāk drīkst ēst un vairāk jākustas. Nedrīkst izlaisties!» strikti saka žilbinošā aktrise un raidījuma Košākai dzīvei vadītāja AGNESE ZELTIŅA. Un atklāj – kas viņai palīdz būt tik labā formā.

JĀ uztura bagātinātājiem

agn «Patiesībā jāteic, ka gandrīz nekad neslimoju un jūtos labi vienmēr. Domāju, ka savu artavu devis arī tas, ka beidzamos divpadsmit gadus dzīvoju tik dažādās vietās, tik dažādos platuma grādos, tāpēc organismam bija jāpielāgojas krasajām pārmaiņām un jānorūdās. Varu bez problēmām no plus 42 grādiem Abū Dabī adaptēties Latvijas vēsajā klimatā. Ja karstā laikā telpās darbojas kondicionētājs, es nesaslimstu kā daudzi citi. Pieņemu, ka manu organismu stiprāku darījuši arī uztura bagātinātāji, ko lietoju visu savu apzināto mūžu. Esmu absolūti PAR tiem, jo diemžēl ar uzturu vien mēs daudzas organismam vajadzīgās vielas neuzņemam. Lietoju franču produktu, kas nomaina mūsu organismā sliktās baktērijas pret labajām. Proti, daudzas slimības rodas arī no tā, ka taisnajā zarnā savairojas sliktās baktērijas, bet šis vitamīnu komplekss sākumā iztīra gremošanas sistēmu no visa nelabvēlīgā un pēc tam atjauno normālu, veselīgu mikrofloru. Tagad rudenī atkal to lietošu un iesaku visiem. Vēl regulāri lietoju produktu, kas ir labs vajadzīgo taukskābju avots, stiprina arī locītavas, kas traumu dēļ ir mana vājā vieta… Locītavām atsevišķi lietoju arī uztura bagātinātāju, kas satur glikozamīnu un hialuronu. »

Balanss starp vājībām un veselīgo

«Tomēr jāatzīstas, ka neprotu nemitīgi bez pārtraukuma dzīvot veselīgā režīmā – uznāk arī vājuma brīži, un varu atļauties saēsties biezpienmaizītes un meitas gatavotās kūkas, kas man tik ļoti garšo. Domāju, ka galvenais ir atrast balansu starp vājībām un veselīgo, jo dzīvot tikai tāpēc, lai kalpotu ķermenim, arī nav vērts. Kļūt par veselīgās ēšanas un sporta zāles vergu nevēlos!

Mans personīgais CHECK UP

Ik pa laikam atrādos ārstiem un uztaisu analīzes. Daru to nevis tāpēc, ka baidītos no slimībām, bet lai zinātu – ar mani viss ir labi! Tā, manuprāt, ir labākā motivācija. Turklāt mūsdienās slimības izpaužas arī bez simptomiem, tāpēc nedrīkst paļauties tikai uz pašsajūtu.

Manā profilaksē ietilpst:

  • reizi gadā asinsaina plus aknu rādītāji;
  • reizi gadā ginekologs;
  • divreiz gadā zobu higiēnists;
  • reizi nedēļā dodos uz masāžu pie fizioterapeita. Īpaši to iesaku sēdoša darba darītājiem, jo – lai gan kaulus biroja darbs nelauž, tā ir milzu slodze mūsu muskuļiem un sprandam.

TRENIŅI. «Tā kā man operēti abi ceļi, vairs neaizraujos ar grupu nodarbībām un aerobiku, jo tā ir slodze locītavām. Tagad labprātāk sportoju kopā ar individuālu treneri, jo, vingrojot kolektīvā, var ātrāk savam ķermeni nodarīt pāri, izpildot vingrojumus nepareizi vai pārcenšoties. Esmu arī dzirdējusi sakām, ka sievietēm dzīves otrajā pusē būtu labi pacilāt svarus, lai ķermenim veidotos reljefs un būtu spēks. To arī daru!»

ŪDENS SPORTS. «Ar ūdensslēpošanu nodarbojos jau kopš sešu gadu vecuma. Uz slēpēm mani uzlika tētis, un nu slēpoju – kur vien atrodos un kad vien varu. Šogad pamēģināju arī veikbordu. »

Esmu pārliecināta, ka mēs saslimstam tad, kad mūsu organisms kļūst skābs, un skābi mēs kļūstam no gaļas, alkohola, kafijas, cukura… Ja šīs lietas no ēdienkartes izslēdzam un turam sevi sārmainu, slimībai nav, kur sākties, jo ķermenī neveidojas iekaisums. Ikdienā pietiek, ja katru rītu izdzeru lielu glāzi silta citronūdens un neēdu saldumus, miltu un piena produktus… Kad izlaižos (un tā taču notiek!), mani uz pareizā ceļa noliek mana trenere Jūlija Kukina, kura mani uzmana kopš tā laika, kad pasaulē nāca mans otrais bērns, tātad jau padsmit gadus. Un vēl – ticu tam, kurš teicis, ka divdesmit gados ar sportu jānodarbojas divreiz nedēļā, trīsdesmit – trīsreiz, bet četrdesmit – četrreiz… To gan cenšos apzinīgi īstenot – sports manā dienas kārtībā ir vismaz četras piecas reizes nedēļā.»

Labākais kaloriju dedzinātājs

«Jau divus gadus trīs reizes nedēļā dodos mīties ūdenī uz AquaBike. Dodos uz treniņu kopā ar savu itāliešu draudzeni – tā mēs viena otru uzmundrinām. Mani ļoti stimulē kompānija – ja eju uz treniņu kopā ar meitu, māsu vai draudzeni, tas man patīk jau ar to vien, ka tā ir iespēja tikties. Noteikti neesmu no tām sievietēm, kas var mājās no rītiem vingrot. Nespēju neko darīt viena savā nodabā. Vajag vai nu skatītāju, vai blakus darītāju – tad saņemos un varu gāzt kalnus. Kad esmu Abū Dabī, katru dienu dodos uz svaru zāli un baseinu. Ļoti labs kaloriju dedzinātājs ir iešana pa celiņu sporta zālē, bet vismaz 45 minūtes apmēram sešu kilometru ātruma režīmā – pret kalnu. Protams, tiem, kuriem nav tāda iespēja, kustībām noder vienkārši iešana raitā solī. Man pašai ikdienā biežāk sanāk pārvietoties ar auto, bet to cenšos kompensēt ar brīvdienu pastaigām gar jūru vai pa Mežaparku. Kustības ir labs veselības garants, un – tās neko nemaksā. Galvenais – jātrenē sava pašdisciplīna, lai gan dažreiz tas nozīmē aiz ausīm sevi celt ārā no slinkuma.»

Kaislība

«Nodarbe, kurā iesaistos ar visu sirdi un degsmi, ir rotu veidošana un manis radītais zīmols Soulstones by Agnese Zeltina. Tā ir mana kaislība pēc teātra. Pusmūža mīlestība, kā pati smejos! Novēlu katram atrast kaut ko, kas tik ļoti patīk, un to darīt! Kad izvēlos akmeņus, no kuriem darināt rotas, daudz domāju par to enerģētiku, kā tie iedarbojas uz nēsātāju. Bet vislabākā ir sajūta, ka manas rotas dara prieku arī kādam citam, ne tikai man pašai. Vēl milzu labsajūtu man sagādā tikšanās ar ģimeni un draugiem, kad nav jāseko līdzi savām emocionālajām un verbālajām izpausmēm, jo zinu, ka esmu drošībā un saprasta. Tā droši vien ir mums katram! Gadiem ejot, priecājos par to, ka draugu loks ir mazs, bet tajā izkristalizējušies vistuvākie cilvēki. Un, ja tevi saprot ģimenē, nav vajadzības draugu loku turēt lielāku.»

Akmeņu recepte visam gadam

Rozā jeb rožu kvarcs – mīlestības akmens, kas dāvā mieru un dvēseles piepildījumu. Dziedē emocionālas sāpes.

Onikss – šķiršanās akmens. Atšķetina no nēsātāja nevēlamus cilvēkus, sliktas emocijas.

Tīģeracs – spēka un sazemēšanās akmens. Ja nēsātājam draud briesmas, tas kļūst blāvs un zaudē spīdumu.

Atpakaļ |
Dalīties

Komentāri (0)

Lai pievienotu komentāru, pieslēdzies ar Facebook pasi

Facebook pase

Populārākie rakstiSkatīt visus